Adverteren via Google Ads: zo bereik je jouw ideale kandidaten
Ben jij op zoek naar nieuwe medewerkers en wil je kwalitatief hoogwaardige sollicitanten aantrekken? In de vorige blog besprak onze Job Marketeer, Lauren Smits, de verschillen tussen LinkedIn- en Facebookcampagnes voor het promoten van vacatures. Maar wist je dat je ook vacatures in de spotlight kunt zetten via Google Ads? Google Ads is een veelzijdig hulpmiddel dat geschikt is voor de werving van zowel laaggeschoolde als hooggeschoolde professionals. Met deze campagne zorg je ervoor dat jouw vacature als eerste wordt getoond voor actief werkzoekenden kandidaten op Google.
Voordelen Google Ads vacatureplaatsing
- Bereik kandidaten die op zoek zijn naar jou
Het lanceren van een campagne op Google Ads helpt bij het targetten van specifieke doelgroepen. Door via Ads te adverteren komen werkzoekenden in het begin van hun zoekproces al in aanraking met jouw vacature. Zo selecteren onze Job Marketeers zoekwoorden die relevant zijn voor jouw vacature, waardoor de advertentie alleen wordt getoond aan mensen die deze specifieke zoekwoorden in Google intypen. Dit leidt tot een grotere respons van kandidaten die echt geïnteresseerd zijn in jouw vacature. Stel je voor; je bent op zoek naar een monteur. De Google Ads campagne zorgt er dan voor dat jouw vacature als eerste wordt getoond bij alle monteurs in de buurt die zoeken naar termen als ''vacature monteur''.
Effectief en doelgericht dus! Wist je dat zelfs 75% van de werkzoekenden hun zoektocht bij Google begint?
- Krijg kwalitatief betere kandidaten
Daarnaast kun je met locatie-targeting alleen de voor jou interessante doelgroep bereiken. De resultaten en kosten zijn direct zichtbaar en meetbaar. Zo betaal je dus zelden voor kandidaten die je niet wilt bereiken. Bijkomend voordeel is dat je na het maken van jouw advertenties binnen 15 minuten vindbaar bent.
Wanneer Google Ads gebruiken voor vacatures?
Google Ads wordt voornamelijk ingezet bij generieke rollen waar veel naar gezocht wordt. Ook is de tool zeer handig voor een doorlopende Employer Branding campagne. Middels deze campagne laat je aan kandidaten zien wat jouw organisatie uniek maakt!
Advertentiekosten Google Ads
Ben je op zoek naar de juiste kandidaten voor je vacature? Laat Banenrijklimburg je helpen! Onze Job Marketeers brengen je vacature onder de aandacht van de juiste doelgroep via een gerichte Google Ads-campagne. Dit voor slechts 200 euro voor 10 dagen. Voor meer informatie kun je terecht op de werkgeverszijde van Banenrijklimburg.