Theo Faassen Transport werd ruim veertig jaar geleden opgericht en was oorspronkelijk gespecialiseerd in het transport van caravans en boten. De werkzaamheden hebben zich gedurende de jaren uitgebreid naar vervoer van campers, stacaravans, auto’s, vrachtwagens, landbouwmachines en repatriëring van voertuigen door geheel Europa.
In 2011 werden de activiteiten uitgebreid met expeditie vervoer. Inmiddels hebben we dagelijkse lijnen richting Parijs en Lyon en wekelijks mogelijkheden voor onder andere de Benelux, Duitsland en de rest van Frankrijk. In 2019 hebben wij ons warehouse in gebruik genomen. Hierdoor kunnen we nog klantgerichter werken.
Kortom Theo Faassen is net als de logistieke wereld altijd in beweging.
Veiligheid is bij de uitvoering en een goed verloop van de transporten van groot belang. Ons wagenpark en de chauffeurs zijn voorzien van gecertificeerde persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM’s). Ons kwaliteitsproces is binnen ISO 9001 beschreven en onze medewerkers werken conform deze norm. Wij streven naar constante kwaliteit en continue verbetering door te investeren in onze medewerkers, technologie en materieel.
100% geclassificeerd met de emissienorm V of VI voldoet ons wagenpark aan de meest actuele milieueisen. Wij monitoren het brandstofgebruik van onze volledige vloot nauwgezet om de CO²-uitstoot zo laag mogelijk te houden. Ons automatiseringssysteem staat in verbinding met de boordcomputers van de vrachtwagens, waardoor de routeplanning optimaal is. Verder beschikken we over een eigen bandenstraat om ervoor te zorgen dat profiel en spanning van de banden optimaal zijn, een beter milieu met de juiste bandenspanning.
Het onderhoud van en de reparaties aan het wagenpark worden in onze eigen werkplaats uitgevoerd. Dit heeft als voordeel dat we ons wagenpark in optimale conditie houden en direct in kunnen spelen op calamiteiten onderweg.
De APK-keuringen vinden in eigen beheer plaats en in onze constructiewerkplaats kunnen wij speciale combinaties op maat maken en inrichten voor exceptioneel transport. De gehele constructie kan door onszelf ontworpen of aangepast worden.
Doordat we over een eigen Drive-Over-Reader beschikken, kunnen we op elk moment de bandenspanning, profiel en gewicht monitoren.